Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Βουλγαρίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Βουλγαρίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Βουλγαρίας:  Και συνεχίζει...

Για ακόμα έναν ασφάλτινο αγώνα, ο Sebastien Loeb δεν επέτρεψε σε κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, σημειώνοντας παράλληλα και την 58η νίκη του στο θεσμό.
Παράτην πίεση του Petter Solberg, ο Dani Sordo κατάφερε να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση, αποκομίζοντας και πολύτιμους βαθμούς για τη Citroen...
Προσπάθησε, αλλά τελικά ο Petter Solberg στον πρώτο του αγώνα με τον Chris Patterson τερμάτισε τρίτος. Εξάλλου ο Νορβηγός είχε ανάγκη έναν τερματισμό στο βάθρο περισσότερο από ότι τη δεύτερη θέση.
Μετά το λάθος της πρώτης ημέρας, ο Ogier απλά περιορίστηκε στην 4η θέση της γενικής.
Απογοήτευση στη Ford και σίγουρα οι Hirvonen και Latvala ανυπομονούν για το Ράλλυ της Φινλανδίας, όπου λογικά θα επιστρέψουν στο συναγωνισμό.
Πρώτη νίκη για τον Βέλγο Thierry Neuville στο JWRC, στο τιμόνι του Citroen C2 S1600.
Κάποιοι λένε ότι οι παραδόσεις είναι για να σπάνε. Ο Sebastien Loeb, όμως, δεν είναι από τους ανθρώπους που ασπάζονται αυτή την άποψη και στο Ράλλυ της Βουλγαρίας συνέχισε το εκπληκτικό σερί του, που τον θέλει να κερδίζει κάθε ασφάλτινο αγώνα από το Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 2006. Ο Γάλλος, από το 2003 όταν και ξεκίνησε την εμπλοκή του στο WRC έχει χάσει στην άσφαλτο μόλις τρεις φορές! Δύο από τον Markko Martin το 2004, και μία από τον Marcus Gronholm το 2006 στο Μόντε Κάρλο. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής αναδείχθηκε απόλυτος κυρίαρχος της ασφάλτου. Στη Βουλγαρία δεν έκανε κάτι διαφορετικό και από το πρώτο σκέλος έδειξε ποιός είναι το αφεντικό δημιουργώντας μία διαφορά ασφαλείας, την οποία και αύξησε τη δεύτερη ημέρα, ενώ συντήρησε την τελευταία. Φυσικά ο Seb κέρδισε δικαίως, αν και το πιο ανησυχητικό για τη συνέχεια είναι το γεγονός ότι δεν απειλήθηκε ποτέ και από κανέναν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αναλογιζόμενοι ότι στη συνέχεια του Πρωταθλήματος θα πραγματοποιηθούν τρεις ασφάλτινοι αγώνες, σε συνδυασμό με τη διαφορά που έχει δημιουργήσει ο Γάλλος από τους διώκτες του, ίσως ο έβδομος να είναι και ο πιο εύκολος τίτλος στην καριέρα του εξάκις Πρωταθλητή. Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι ο Γάλλος θα χάσει τον φετινό τίτλο; Ουσιαστικά, αυτό που περιμένουμε είναι να δούμε την τελική διαφορά στη βαθμολογία.

Ευτυχώς για τους φίλους του WRC ενδιαφέρον είχε η μάχη για την δεύτερη θέση ανάμεσα στους Dani Sordo και Petter Solberg. Ο Ισπανός έχασε τη διαφορά που είχε δημιουργήσει εχθές πραγματοποιώντας λάθος επιλογή ελαστικών, με αποτέλεσμα να δώσει μεγάλη μάχη με τον Νορβηγό για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Μπορεί ο Νορβηγός να ξεκίνησε δυναμικά, αλλά τελικά ο Ισπανός ήταν αυτός που στο τέλος ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Αναμφίβολα, οι στεγνές συνθήκες δεν του επέτρεψαν να ακολουθήσει το ρυθμό του νεαρού Sordo, ο οποίος είναι και ταχύτερος στην άσφαλτο. Ο Ισπανός χρειαζόταν το συγκεκριμένο αποτέλεσμα μετά από όσα έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα για τον ίδιο, αλλά και το μέλλον του στην ομάδα. Σίγουρα, το αποτέλεσμα, αλλά και όσα έχουν ακουστεί και συμβεί με τον Sebastien Ogier βοήθησαν τον Ισπανό να αποκτήσει καλύτερη ψυοχλογία για τη συνέχεια. Ο Petter Solberg από την πλευρά του, μόνο απογοητευμένος δεν μπορεί να είναι. Στο πρώτο του αγώνα με τον Chris Patterson στο δεξί του μπάκετ, κατάφερε να τερματίσει για 4η φορά φέτος στο βάθρο σε επτά αγώνες, κάτι που αποδεικνύει και τη δυναμική του όταν έχει στη διάθεση του ένα καλό αυτοκίνητο. Αυτό που περιμένουμε με αγωνία είναι να τον δούμε με τη Citroen C4 στις ειδικές διαδρομές της Φινλανδίας, που είναι και από τις αγαπημένες του.

Αρκετά πιο πίσω, ο Sebastien Ogier αν και αντιμετώπισε κάποια μικρά προβλήματα με τη Citroen C4, τερμάτισε στην τέταρτη θέση της γενικής. Ο νεαρός Γάλλος, νικητής του Ράλλυ Πορτογαλίας πριν από ένα μήνα, ήταν άτυχος στο πρώτο σκέλος όταν μετά από ένα λάθος του βγήκε από το δρόμο χάνοντας πολύτιμο χρόνο και μαζί κάθε ελπίδα για το βάθρο. Σήμερα στο τελευταίο σκέλος δεν είχε κανένα πρόβλημα να ελέγξει τους οδηγούς της Ford και να τερματίσει τέταρτος. Πάντως, ο Ogier ήταν το πρόσωπο του αγώνα, αναφορικά με την είδηση της πρότασης που του έχει κάνει η Ford για συνεργασία. Από την πλευρά μας θεωρούμε ότι αυτό έπαιξε το ρόλο του σε επίπεδο ψυχολογίας, ενώ αρκεί μια ματιά στην είσοδο στο σέρβις για να καταλάβει κανείς ότι στην Citroen δεν δέχθηκαν με καλό μάτι την παραπάνω είδηση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι κανείς από την εργοστασιακή ομάδα δεν ήταν γύρω από το νεαρό Γάλλο κατά τη είσοδο του στο σέρβις παρκ στη ζώνη των δημοσιογράφων, μοιάζοντας με ξένο σώμα! Τα συμπεράσματα δικά σας.

Στην Ford αναμφίβολα θα θέλουν να ξεχάσουν τον συγκεκριμένο αγώνα. Οι προσπάθειες και οι δοκιμές εξέλιξης του Focus στην άσφαλτο, τελικά απέτυχαν παταγωδώς με αποτέλεσμα η βρετανική ομάδα να διασυρθεί στις ειδικές της Βουλγαρίας. Σαν να μην έφτανε αυτό, η χθεσινή επιλογή των ελαστικών έβαλε ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες για διάκριση, με αποτέλεσμα τη σημερινή τελευταία ημέρα απλά τα δύο Focus να τερματίσουν στην 5η και 6η θέση της γενικής, αντίστοιχα. Ο Mikko Hirvonen έκανε ότι μπορούσε για να ακολουθήσει τις Citroen, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό. Ο Latvala από την πλευρά του έχασε χρόνο εχθές όταν και έχασε το σύστημα υποβοήθησης του Focus, ενώ σήμερα απλά αναλώθηκε σε διάφορες δοκιμές εν όψει της συνέχειας, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα μαλακή γόμα σε στεγνές επιφάνειες. Η ουσία είναι ότι στην Ford δεν έχουν κάποιο οδηγό που να μπορεί να εξελίξει το αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Σκεφτείτε ότι στη Citroen οι Loeb, Sordo, Bugalksi έχουν εξελίξει τη C4, ενώ στη Ford οι Hirvonen, Latvala και Matthew Wilson… Για ακόμα μία φορά τα συμπεράσματα δικά σας.

Πιοι πίσω, στην 7η θέση της γενικής, ακολούθησε ο Per Gunnar Andersson στην πρώτη του εμφάνιση με την ομάδα της Stobart Ford. Ο Σουηδός ακολούθησε μία ασφαλή πρόσεγγιση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, προσπαθώντας να προσαρμοστεί με το αυτοκίνητο και αποφεύγοντας τα λάθη που θα τον έβγαζαν εκτός. Πάντως, ο ίδιος θα ήθελε άλλη μία ευκαιρία να οδηγήσει το Ford Focus, αλλά σε χωμάτινες επιφάνειες. Πίσω του, ακολούθησε ο Ούγγρος Frigyes Turan με το Peugeot 307 WRC της ομάδας του Bozian, ο οποίος πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση, ξεσηκώνοντας τον κόσμο με τα περάσματα του, αλλά και καταφέρνοντας να ξεπεράσει με χαρακτηριστική άνεση το εμπόδιο του Μatthew Wilson, ο οποίος και πραγματοποίησε μία απογοητευτική εμφάνιση.

Στο JWRC, ο Thierry Neuville με το Citroen C2 S1600 κατάφερε να σημειώσει την πρώτη του νίκη στην κατηγορία, όντας και ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα. Ο Βέλγος ταλαντούχος οδηγός αισθάνθηκε πίεση μόνο από τον Γάλλο Mathieu Arzeno με ίδιο αυτοκίνητο, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ο τελευταίος εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση. Πιο πίσω, ακολούθησε ο Ολλανδός Kevin Abbring με το Renault Clio R3.

Και ο αγώνας της Βουλγαρίας, λοιπόν, πέρασε στην ιστορία. Η διαδρομή του αγώνα, αναμφίβολα κέρδισε τους οδηγούς, οι οποίοι έμειναν απόλυτα ευχαριστημένοι, αλλά τα προβλήματα γενικότερα δεν έλειψαν. Συγκεκριμένα, και σήμερα υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη ειδικής, ελέω του κόσμου, ο οποίος δεν πειθαρχούσε στις υποδείξεις των κριτών. Κάτι αρκετά λογικό, αφού τα στάνταρ ασφαλείας είναι διαφορετικά ανάμεσα σε Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Πάντως, σε γενικές γραμμές, ο αγώνας της Βουλγαρίας θύμισε Ράλλυ παλαιότερων εποχών και σε τίποτα το σύγχρονο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Κάτι που δεν είναι απαραιτήτως κακό. Η συνέχεια θα δοθεί στις ειδικές της Φινλανδίας, όπου η κατάσταση αναμένεται να είναι αρκετά διαφορετική. Εκεί, οι Hirvonen καιι Latvala θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικοί και αναμφίβολα θα διεκδικήσουνε με αξιώσεις τη νίκη. Τουλάχιστον, σύμφωνα με τη λογική._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Επίσημο site αγώνα: www.rallybulgaria.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον έβδομο γύρο του θεσμού στη Βουλγαρία.
Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Citroen κατέλαβε τις τέσσερις πρώτες θέσεις ενός αγώνα του WRC, την ώρα που αντίστοιχο αποτέλεσμα είχαμε δει τελευταία φορά στο θεσμό το 1993 όταν οι Toyota Celica είχαν καταλάβει τις τέσσερις πρώτες θέσεις στο Ράλλυ Σαφάρι.